woensdag 25 mei 2011

“now we make picture”

ME
“now we make picture” zijn Xaviers woorden als ik voor het eerst met mijn handen eet een paar dagen terug :D There is more to it dan ik in eerste instantie dacht naja proberen jullie het maar eens rijst eten met je handen zonder de helft naast je mond te gooien :P en dan mag je niet cheaten door het als een haring in je mond te gooien, nee gebruik je handen gewoon als een soort van lepel.
Eten, daar gaat het echt om in India, en dat doen ze dan ook het liefst de hele dag. Normaal gesproken zou ik hier natuurlijk helemaal geen problemen mee hebben maar het is warm weer en ik heb eigenlijk alleen maar dorst. Kumari is ondertussen bang dat ik verhonger en ik ben steeds tot de nok toe gevuld met eten. Babaloo is  ondertussen echt mijn partner in crime wat eten betreft. Hij eet namelijk slecht en ik heb ondertussen ook die stempel gekregen. Zo zaten we vanochtend alletwee met lange tanden onze bordjes leeg te eten. Waarop Kumari daarna tot 5 keer toe vraagt of meer zegt dat ik nog meer moet pakken :D. Echt heel lief maar ik kan gewoon niet meer, ik plof bijna.
Gisteren  ben ik met Xavier toch maar even een meer westers matras gaan halen want ik sliep niet echt goed en begon nu toch ook last van mijn rug te krijgen. Ik sliep nu wel iets beter maar de hitte speelt me toch nog wel enorme parten. Het lijkt er zelfs op dat ik overdag beter kan slapen dan ’s nachts, maar dit doe ik niet omdat ik hoop dat ik dan ’s nachts beter slaap :D result: weinig slaap. Als iemand nog een goede raad heeft voor slapen in bloedhitte please :S ik slaap nu steeds met een natte doek maar ben een beetje bang dat ik straks kou vat :D
Gisteren ben ik boodschappen gaan doen om brood te kunnen bakken. Ik ben onderweg de hand geschut door een klein jongetje en toegezwaaid door veel kinderen en volwassenen. Ow en op de terugweg ben ik nog gevolgd door twee jongens op een motor :D mijn sterren status ligt hier een stuk hoger dan in Nederland :D. Op mijn terugweg van de supermarkt ben ik weer bij een sugercane kraampje gestopt waarop ze me allemaal aanstaarden. Xavier had tegen me gezegd dat het ongeveer 7-8 roepie zou zijn en ik gaf daarom gewoon 8 roepie, kreeg ik tot mijn stomme verbazing 2 roepie terug……mijn mond viel bijna open zo lief vond ik het dat ik als een local behandeld werd en niet afgezet werd omdat ik blank ben :D Nou ging ik vanochtend voor eieren voor koekjes naar een kleine supermarkt en toen gebeurde iets nog vreemders ik had alleen maar 100 roepie en ik moest 5 betalen, zegt  die man; “next time  5 roepie”  :D ik ben helemaal vertederd door al de lieve Indiërs hier :D
Vandaag ook met Xavier, Priya en Babeloo langs Babeloo’s school en Priya’s college gegaan. Priya was alleen echt helemaal embarassed omdat ze een broek aan had en geen officiële kleding. Morgen gaan we naar een eindejaars viering van Priya’s college en ik heb speciaal hiervoor een sari gekocht. Blijkt dat je allemaal dingen apart moet doen….je hebt niet alleen die doek maar ook een rok en dan moet je de blouse, zoals zij dat noemen (ik vind het meer een bh :P), nog apart laten maken. Dus nadat ik de Sari had gekocht gingen we langs de tailor om de blouse te laten maken. Maar ik was natuurlijk veel groter dan dat meisje dat mijn maten moest opnemen; vanaf mijn SCHOUDER!! :P dus ik dacht ik buk om haar te helpen…..begonnen ze allemaal te lachen :P die rare buitenlander ook :D
HET PROJECT
Gisteren hebben we dus brood gemaakt en hij heeft erg lang in de cooker gestaan omdat ik eerst nog alle ingrediënten moest kopen en hij dus erg laat in de cooker kwam te staan rond 11 uur pas. We zouden eigenlijk gisteren al boodschappen doen maar het kwam er niet meer van. Om het brooddeeg te maken moest ik twee recepten combineren…iets met rare one cup of this one cup of that….ja wat moet ik daar nou weer mee :D toen het brood uit de solar cooker kwam was hij erg dense, hij was volgens mij wel gaar maar erg stevig. Wat gelijk twee vragen bij mij opriep; hoe kan ik hem minder stevig en dus wat luchtiger maken en hoe weet ik of het brood echt gaar is??? (als iemand een idee heeft please do tell :D) Het brood was kwa smaak wel goed en vooral Priya vond het erg lekker, maar omdat we dus niet helemaal zeker waren of alles gaar was hebben we niet te veel gegeten.



 Vandaag heb ik meerdere porties koekjes gemaakt met Babeloo. Hij was eerst heel shy maar kwam al snel los toen ik allemaal vormpjes ging maken. We hebben nu koekjes in de vorm van hondjes en poppetjes en fish en samosa :P  Ik denk dat ik ook koekjes met de weeskinderen wil gaan maken als die er eindelijk zijn. Het ziet er nu naar uit dat ze later komen omdat de school door enige wijzigingen later start. We kijken nu naar 15 juni. De koekjes werden erg lekker bevonden en waren dus een groot succes.
Voor de mensen die echt heel erg van de feiten zijn; dit is gisteren geschreven :D


De foto's komen later wel ze werken namelijk niet mee :P

4 opmerkingen:

  1. Dus je zit een maand zonder de kinderen ? Da's irritant zeg, daar kwam je toch juist voor, maar misschien kun je zo wel extra focussen op de cooker. Heb je contact met Sliedrecht over alle dingen waar je tegenaan loopt?
    Zij weten meestal wel waar het aan kan liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kou vatten met een nat lapje? Wat ben je toch een druktemaker. En ik zou als ik jou was maar eens gewoon een siesta houden. Blijkbaar werkt jouw strategie van overdag niet slapen niet, dus misschien maar eens gewoon proberen =) Krijg je iig nog wat slaap. En dat doen die mensen daar toch ook. Doe ze na dan komt het goed =)

    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik het erg warm vind 's nachts, doe ik een kussen o.i.d.tussen m'n knieën. Plakken je benen niet zo aan elkaar. Doen Nederlands Indiërs ook volgens mij.
    Zit er voldoende gist in het deeg?
    Kus, Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helpt slapen met de fan aan niet? Ik weet niet hoe warm het inmiddels is, toen ik er was was het ongeveer 42 graden en kon ik nog wel slapen als ik 's nachts keihard de fan aan zette. Oordopjes in tegen het lawaai en het gevoel 'ik lig onder een opstijgende helikopter' :)
    Succes!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen