zaterdag 21 mei 2011

Reis en eerste dag :D

Na een lekkere vliegreis, en het moet even genoemd worden het eten was echt super lekker bij Jet Air, dan eindelijk aangekomen in Chennai. Beetje zenuwachtig voor de douane was ik blij met mijn opgedane Nederlandse en Belgische gezelschap. Maar de zenuwen bleken nergens voor nodig. Ik pakte mijn enorme bagage inclusief de solar cooker en kon gewoon doorlopen, het gaf wat rare blikken maar niemand vroeg of ik het zorgvuldig ingepakte pakket wilde openen. Ze weten niet half wat ik allemaal had kunnen smokkelen :P Alle spullen zijn trouwens redelijk heel aangekomen, zelfs de lange vingers :P, alleen de binnenbakken hebben een deuk opgelopen maar gelukkig niets wat een hamer niet kan herstellen.
Ik had ook heel snel mijn taxi driver gevonden en dus konden we redelijk snel na aankomst richting Tiruvannamalai. Het was naar mijn mening vrij rustig op de weg. Toch weer grappig om te zien hoe mensen in dit soort landen rijden; rood licht betekend gas bijgeven, zebra betekend toeteren, iemand links inhalen betekend toeteren, iemand rechts inhalen betekend toeteren, mensen op de weg betekend toeteren, dieren op de weg betekend toeteren, een rood licht betekend ook toeteren, een gat in de weg betekend toeteren en een wegversmalling, je raad het nooit, betekend ook toeteren. Maar ik vind dat ze er wel om vragen hier in India want op elke vrachtwagen, riksja en iets grotere auto staat achterop sound horn. Na een tijdje staan we opeens stil voor een rood licht, waarop ik me natuurlijk afvraag waarom we hier wel voor stoppen :D, wat blijkt er ligt een slagboom over de weg (ah dus daarom moesten we wel stoppen) en het is wachten op de trein. Na iets meer dan 20 min heeft mijn driver het gehad en keren we om om op een andere route verder te gaan. Mijn driver spreekt gebrekkig engels waarop ik steeds maar moet gokken wat hij nou weer probeert te vertellen. Zegt hij nou dat hij verder thuis gaat slapen en dat iemand anders mij verder rijdt? very tired, home, sleep, taxi stay ?!?!?! Ja maak jij daar maar eens wat van, later blijkt dat hij het volgens mij over mij had en dat ik moe ben en thuis kan slapen maar waar die taxi stay nou op slaat weet ik nog niet :P Anadre, mijn driver, was wel heel gezellig en vrolijk dat moet wel nog even benadrukt worden :D Op weg naar Brussel waren we verbaasd over een file die rond 6 uur ontstond daar doen ze niet aan in India, hier sta je gewoon om 4 uur al in de file :D Ow en als iemand zich nog afvraagt hoe de wegen hier zijn, mijn mening; Prima ze doen niet onder voor de gemiddelde snelweg in Belgie :P Ik had me voorbereid op iets als in Kenia dus dit viel me echt honderd procent mee. Het is uiteindelijk half 5 voordat ik bij het Wide huis ben en ik word liefdevol door het echtpaar onthaald die me gelijk naar mijn EIGEN kamer wijzen MET en ja hier komt het eigen toilet en waterbak :D ik wist dus echt niet dat ik mijn eigen badkamer kreeg, echt heel erg fijn :D
Het is natuurlijk erg warm en ik trek met mijn gekke hoofd ook nog een pyjama aan, later zegt Kumari dat ik lekker zelf moet weten waar ik in ga slapen het is toch MIJN kamer :D. Gelukkig heb ik wel een lekkere fan dus dat scheelt erg. De mensen die mij kennen zullen wel weer begrijpen dat ik niet lang heb geslapen want ik stond alweer om 8 uur naast mijn bedje :D, wat overigens een veredelde deken op de grond is; we zullen eens kijken hoe lang mijn rug dat vol houd (ja ik ben echt zo oud ja :P) Dus ik krijg wat chai en ontbijt (vermicelli :D) waarna ik merk dat mijn lichaam het toch niet zo heel leuk vind; die warmte zo opeens en dan zo kort slapen, dus op dringend verzoek van Kumari duik ik toch maar nog even mijn bed in. Waar ik stiekem nog een paar uur slaap. Het is nu overigens erg rustig in het huis omdat alle kinderen dit jaar voor het eerst bij hun pleeggezinnen zitten. Kumari vind het maar stil in huis en zal blij zijn als de kinderen over 10 dagen terug zijn. Ik vind het overigens al wel gezellig in huis want de kinderen van Kumari en Xavier zijn wel thuis en Babeloo (volgens mij heb ik zijn naam nu nog verkeerd geschreven :P)(7 jaar) wil gelijk al allemaal spelletje met de miss doen :D En ook Priya (21 jaar) is erg gezellig om mee te kletsen.
Maar weer even genoeg over mij, het project: De solar cooker heeft het vliegtuig dus goed overleeft en Kumari en Xavier waren erg onder de indruk bij het uitpakken (hebben we goed gedaan pap :D). Ik heb alle schroefjes en loszittende delen alweer vast gemaakt en morgen ga ik op zoek naar isolatie materiaal. Ik hoop dat ik hem morgen al even kan laten warmdraaien zodat alle kit en verf zijn zwarte rook even kan laten ontsnappen (volgens Arie komen er namelijk nogal wat dampen vrij).
Ik zal jullie op de hoogte houden.

2 opmerkingen:

  1. Jammer, dat je de eerste 10 dagen de kinderen nog moet missen, maar kun je prima focussen op de cooker en acclimatiseren. btw Priya is inmiddels 19 of 20 hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mitch, goed te horen dat je helemaal ok aangekomen bent. Super veel succes en plezier daar, x

    BeantwoordenVerwijderen